Besvikelse och Djursymbolism

Fick sluta på mitt jobb igår, då jag har en grav fobi för getingar och i mitt jobb (som innehåller mycket socker), så svärmar getingarna runt en. Lyckligtvis är min chef även han fobiker så han förstod precis och att det var helt ok. Men jag känner mig fortfarande så ledsen och besviken över det hela. Men sedan så hittade jag en länk på Daily Wicca, och blev genast på lite bättre humör. Den handlade om hur man skulle handskas med besvikelser i livet. Lyfte upp mig och fick mig att må lite bättre.

Titta gärna in på länken och resten av hemsidan, den är jättebra!

Efter jag blivit avbytt på jobbet gick jag till Solkristallen, den lokala spirituella affären och satte mig i deras gudinne/altarrum och bara andades. När jag kom ut därifrån undrade en av de som jobbar (och äger) i affären hur jag  mådde och jag berättade. Hon blev då nyfiken på vad getingar betyder symboliskt och sprang och hämtade en bok. Enligt den betyder det att jag inte ser tillräckligt med värde i mig själv och kan inte se min egen skönhet, vilket kan stämma.

Blessed “Bee”… ^^

3 Comments

  1. Asynja said,

    July 22, 2011 at 8:38 pm

    Åå, tack vare det här inlägget vet jag var du bor – eller i alla fall var du är just nu – eftersom jag känner till Solkristallen.
    Jag ska åka dit om en vecka. 🙂

    • Vaettr said,

      July 23, 2011 at 7:10 pm

      Haha, yep.. Gotland har varit mitt hem i 2 år och kommer förmodlligen förbli det. 🙂

  2. White Fox said,

    July 30, 2011 at 10:09 pm

    I laughed. ^_^


Leave a Reply

